Toneelstichting Ons Eygen Landt nodigt u uit voor gratis spellessen.

fotografiemarijke Laat me niet alleen okt 2 17 OEL 11

voor de tweede keer verzorgt toneelstichting Ons Eygen Landt spellessen na afloop van een productie en voor de start van de volgende productie.

De toneellessen zijn in 't tejaterke Max de Bossustraat 1 in Best. Op maandag 11 en 18 december en op de maandagen 15, 22 en 29 januari en tenslotte op maandag 5 fenruari 2018. steeds van 20:00 tot 22:00.

De lessen zijn gratis voor volwassenen en bieden een mooie gelegenheid om te ervaren of toneel voor u een mooie vrijetijdsbesteding zou kunnen zijn.

Voor de lessen heeft het bestuur 3 regisseurs uitgenodigd die elk op eigen wijze de lessen (elke regisseur 2 lessen) zullen verzorgen.

Heb je belangstelling? Meld je dan aan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., uiterlijk zondag 10 december, zodat wij rekening kunnen houden met het juiste aantal deelnemers.
Ook als u een keer moet verzaken kunt u zich aanmelden maar uiteraard verdient het de voorkeur als u alle avonden bezoekt.

Mocht het aantal deelnemers te groot worden dan komen belangstellende in volgorde van aanmelding in aanmerking.

Na de spelles van 5 februari sarten we met de voorbereidingen van een nieuwe productie. Op dit moment is nog niet bekend welke voorstelling het gaat worden en wie het gaat regisseren,

Op deze site staat meer informatie over onze stichting en de gespeelde stukken in het verleden.
De site www.tejaterke.nlinformeert u over 't tejaterke en haar gebruikers.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'Laat Me Niet Alleen'

Omslagfoto Laat Me Niet Alleen

Dit jaar brengt de volwassengroep van Ons Eygen Landt een eigen stuk. Laat Me Niet Alleen is een eigentijds, fragmentarisch stuk met veel herkenbare thema's. Het publiek wordt meegevoerd door meerdere verschillende verhaallijnen die subtiel samenkomen. De kern gaat over een vrienden- en een vriendinnengroep waarbinnen een aantal karakters heftige dingen meemaken.

Hoe reageert de rest van de groep daar op? Hoe sterk zijn de vriendschappen?

Onder leiding van regisseur Johan van Genechten hebben de spelers uitvoerig geimproviseerd. Naar aanleiding van die improvisaties is het stuk tot stand gekomen. Het is een prachtige en unieke voorstelling geworden die, door de herkenbare thema's en het fantastische spel, het publiek zeker zal raken.

Script: Johan van Genechten en Matthias Tuns

Regie: Johan van Genechten

Spel: Caspar van de Sande, Henk M. Verver, Jeroen Jansen, Joke Verhoef, Leanne de Jager, Maartje Verblackt, Mae Rovers, Margriet Cornax, Matthias Tuns, Renée van de Corput-Ibes, Ria Versteden, Ruud Op den Kamp, Sophie van de Meerendonk, Tamara Meijer, Wilma Tempelaars, Xandra de Vocht en Yaron Moonen.

Bestel uw kaarten HIER hiernaast of onder het tabje 'Kaarten'.

Speeldata: 3,4,10,11,16 en 17 november 2017 in 't Tejaterke in Best

Kaartjes verkrijgbaar voor € 12.50 per stuk (kinderen t/m 12 jaar € 7.50).
De foyer is open vanaf 20.00 uur; de voorstelling begint om 20.30 uur.

Productie volwassenengroep 2016: 'Festen'

flyer Festen

Samenvatting Festen

Naar de gelijknamige Deense film uit 1998 van Thomas Vinterberg.
Festen draait allemaal om een familiereünie. Vader Helge, het sterke hoofd van een welgestelde Deense familie, viert zijn vijftigste verjaardag. Zijn kinderen, twee zoons en een dochter, hun aanhang en vele familieleden en vrienden komen een feestelijk diner bijwonen. Maar niet iedereen is van plan er een groot feest van te maken. Een van de zoons grijpt het evenement aan om een gruwelijk geheim uit het verleden te onthullen en hierdoor barst de bom. Oude wonden worden opengekrabd, nieuwe verbonden. Een rollercoaster aan gebeurtenissen en emoties. Aangrijpend, onthutsend en hilarisch.

regie: Harold Schraven

Productie 'Varkens' een groot succes

Banner deelnemers OEL

De productie van de volwassengroep van Ons Eygen Landt is op 9 oktober in première gegaan en werd gespeeld in de voormalige VNB Hasco-loods aan de Oranjestraat 88-100 in Best. ‘Varkens’ is uitgevoerd op 9,10,15,16,17,21,23 en 24 oktober.

Het stuk was een succes; Harold Schraven was in staat er een spektakel van te maken, waarbij je ogen tekort kwam om alles te volgen wat zich in de buurt afspeelde. Ons Eygen Landt dankt iedereen die hieraan bijgedragen heeft.

varkens spelers

HET VERHAAL

‘Live like pigs’ van John Arden, door Pé Hawinkels (Varkens) vertaald, beschrijft de poging tot integratie van een woonwagengezin in een doorsnee wijk. Het streven van toneelstichting Ons Eygen Landt is om er een groots theaterspektakel van te maken.

Met dit naar de Nederlandse situatie geschreven stuk wordt ingehaakt op de actualiteit: Intolerantie (naar buitenlanders), vandalisme, geweld tegen overheidspersoneel, vervagende normen en waardenbesef, alcoholisme en overspel. Het stuk geeft volop stof tot nadenken over hoe mensen zelf in het leven staan en deze thema’s ervaren.